Es-en-Rob-door-Andalusie.reismee.nl

Dag 9 – Torrox Calaceite

Een rustdag!
Een lekker ontbijt genuttigd op het balkon van ons appartement. In de ochtendzon, uitkijkend over de Middelandse zee aan de thee en koffie, met een geroosterd broodje, een gekookt ei en een yoghurtje. Genieten kan zo simpel zijn.

Vandaag lekker relaxen bij het zwembad van het appartementen complex. Genoten van de zon, het zwembad, een goed boek en muziek op de oren. Het weer is fantastisch, een wolkeloze blauwe lucht, warm, (25 gr. C.+) en een zacht windje wat voor wat afkoeling zorgt. Eén nadeel, met dit weer loop je het risico,……… dat je verbrandt. Es heeft zich keurig regelmatig ingesmeerd, maar Rob heeft het stoer bij slechts één keer gelaten. Na afloop van de zonnige dag moet hij het bezuren met een ietwat rode kleur. Gelukkig niet zo dat de vellen er straks bij komen te hangen, maar morgen toch maar even niet in de zon.

’s Avonds ons door Tripadvisor laten adviseren waar te gaan eten. In Torrox Pueblo schijnt een goed restaurant te zijn, El Figon. Helaas - het etablissement is vol, “heeft u gereserveerd?” Nee natuurlijk niet, dit is Spanje, hier moet je toch zo binnen kunnen lopen? Dus niet, de keerzijde van het succes van Tripadvisor. Het is 20:30 uur en Es moet gevoederd worden, haar humeur ligt op straat. Dan maar naar Nerja, op zo’n 10 km. Afstand. Ook daar is onze eerstvolgende keus vol, "heeft u gereserveerd?” Wat is dit, heeft de crisis dan nog niet genoeg toegeslagen?

We gaan uiteindelijk eten bij een restaurant wat gerund wordt door een Belgisch koppel – op leeftijd – uit Antwerpen. Es gaat aan de Goulash en Rob aan het Belgisch stoofpotje met Vlaamse Frietjes en een ‘slaatje’ (kleine salade). Heerlijk zo op een nazomeravond in september. Lekker gegeten, alhoewel de entourage redelijk gedateerd was, maar het ging er om hoe het smaakte. Terug naar ons appartement en na wat typewerk naar bed.